Konkurs Indesit na WP.PL - billboard na stronie głównej
Cykliczna reklama w formie paska w poniedziałkowym dodatku SPORT do Gazety Wyborczej - ogółem 12 emisji.
Od sezonu 2003/2004 do sezonu 2005/2006 Indesit był oficjalnym sponsorem Polskiej Reprezentacji Skoczków Narciarskich. Celem tego sponsoringu było związanie marki Indesit z dyscypliną sportową, która lokalnie w Polsce cieszyła się ogromną popularnością za sprawą sukcesów Adama Małysza i wywoływała silne pozytywne emocje u Polaków. W ramach umowy sponsorskiej wszyscy zawodnicy polskiej kadry mieli na rękawie kombinezonu logo Indesit. Logo Indesit było również na kaskach zawodników oraz na czapce trenera reprezentacji, ale za wyjątkiem kasku Adama Małysza, który miał już umowę z Red Bullem. Oczywiście Indesit mógł się swobodnie posługiwać tytułem "Sponsora Polskiej Reprezentacji Skoczków Narciarskich", mogliśmy też zapraszać wybranych zawodników na nasze eventy itp. Zaprojektowane zostało specjalne logo sponsorskie nawiązujące do charakterystycznego symbolu znajdującego się w logo marki Indesit.
Prawdziwą aktywację tego sponsoringu przeprowadziliśmy dopiero w sezonie 2004/2005:
- wtedy to ruszyła duża promocja konsumencka "Aż chce się skakać" (poświęciłem jej osobny wpis) ściśle powiązana poprzez nagrody (wyjazdy do Zakopanego na zawody Pucharu Świata w skokach) oraz kreację materiałów POS ze sponsoringiem;
- w TV emitowane były spoty reklamujące pralkę Indesit, a jednocześnie informujące o sponsorowaniu drużyny polskich skoczków;
- przez cały okres trwania Pucharu Świata w poniedziałkowym dodatku sportowym do Gazety Wyborczej ukazywał się na 1. stronie pasek reklamowy Indesit;
- na portalu Wirtualna Polska przeprowadzona została pierwsza w historii Indesit Company (i chyba również pierwsza wśród producentów AGD w Polsce) kampania internetowa powiązana z Pucharem Świata w Zakopanem i konkursem dla Internautów, w którym można było wygrać pralkę, lodówkę i kuchenkę marki Indesit;
- podczas Pucharu Świata w Zakopanem Indesit miał zapewniony silny branding: bannery wokół skoczni, bannery na platformie DJ-a, 2 duże balony, hostessy Indesit rozdające kibicom trąbki z logo Indesit oraz drużyna cheerleaderek Indesit, która miała kilka występów w trakcie zawodów i zagrzewała zawodników do walki.
Bardzo zależało mi na uwzględnieniu Internetu w media-planie kampanii wspierającej ten sponsoring. Trochę czasu zajęło mi przekonywanie centralnego marketingu w Mediolanie, ale w końcu zgodzili się na niedużą testową kampanię połączoną z interaktywnym konkursem dla Internautów. Efekty tej kampanii były tak pozytywne, że już wkrótce pozwolono mi na kolejne eksperymenty z Internetem ;-)
- według danych Gemius Direct nasza kampania była widziana przez 3.1 miliona unikalnych użytkowników;
- w konkursie internetowym, który promowaliśmy na WP.PL wzięło udział ponad 9000 osób, wobec planowanych 6000;
- w kampanii wykorzystane były billboardy i boxy na stronie głównej WP, panele na podstronach sportowych WP, 100 tysięcy e-mailingów zostało wysłanych do posiadaczy poczty na WP, dodatkowo na WP istniała specjalna strona poświęcona konkursowi i linkująca do strony internetowej Indesit www.indesit.pl;
- wymiernym efektem kampanii był aż 4-krotny wzrost liczby unikalnych użytkowników, którzy odwiedzili stronę www.indesit.pl w styczniu 2005 w porównaniu do średniej liczby UU w poprzednich miesiącach --> w styczniu 2005 liczba UU wyniosła 17 300, a w grudniu - 4700.
Spot TV prezentowany przy wszystkich transmisjach z zawodów Pucharu Świata w skokach narciarskich sezonu 2004/2005 oraz przy wiadomościach sportowych w TVN.
agencja: Gruppa66 Ogilvy
dom mediowy: Carat Polska
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz