piątek, 15 sierpnia 2008

Indesit - pierwsza sala kinowa Indesit w Cinema City Arkadia w Warszawie

Sala Indesit w kinie Cinema City Arkadia w Warszawie

Tablica z logotypami sponsorów sal w Cinema City Arkadia

Fotele z zagłówkami z logo Indesit w Arkadii


Wejście do sali Indesit w Arkadii


Marka Indesit jest pozycjonowana jako marka dla ludzi młodych - dla singli i dla DINKs (Double Income, No Kids). Dwa podstawowe segmenty w ramach jej grupy docelowej to tzw. "Beginners" i "Practicals". Budowanie wizerunku marki oparto na 4 głównych "touch points":
  • sport --> odmładza markę, napełnia ją emocjami i pozytywnymi skojarzeniami;
  • film --> grupa docelowa kocha chodzić do kina czy oglądać filmy w TV czy na DVD;

  • on the move --> bycie w ciągłym ruchu, poza domem, w podróży to cechy charakteryzujące segment Beginners;

  • social moments --> spotykanie się z przyjaciółmi, w domu czy poza nim, to właśnie uwielbiają robić zarówno Practicals, jak i Beginners.

Ponieważ Indesit był już zaangażowany w sponsoringi sportowe, to dostałem za zadanie znalezienie sposobu na tanie i długofalowe powiązanie tej marki na rynku polskim z filmem / kinem, jako drugim istotnym filarem pozycjonowania marki.


W ten sposób narodził się pomysł wprowadzenia produktów marki Indesit do multipleksów. Po kilku rozmowach z marketingowcami Multikina, Silver Screenu i Cinema City, okazało się, że ta ostatnia sieć jest najbardziej otwarta na współpracę. New Age Media, zajmujący się sprzedażą reklamy on-screen i off-screen we wszystkich multipleksach Cinema City w Polsce, miał w planach realizację nowatorskiego projektu sponsorowanych sal kinowych w nowym multipleksie, który miał być otwarty w Centrum Handlowym ARKADIA w Warszawie.

Szybko podpisaliśmy umowę i Indesit stał się patronem jednej z 15 sal w Cinema City Arkadia. Obok Indesit, swoje sale w Arkadii mają takie marki jak: Nescafe, Kinder Bueno, m&m's, Samsung, HP, Inteligo, Tic Tac, Simplus, Fakt i inne.

Sala Indesit w Arkadii została oficjalnie otworzona 17 listopada 2004 r. - ma ona 185 miejsc, na ścianach widnieją czerwone logotypy Indesit, a na czerwonych fotelach są zagłówki również z logo i sloganem marki "My pracujemy, Ty masz wolne". Przed każdym filmem wyświetlanym w tej sali puszczany jest jeden z czterech 5-sekudnowych spotów Indesit. Spoty były dostosowane do czterech rodzajów filmu - przygotowaliśmy specjalne wersje dla komedii, filmu akcji, melodramatu i horroru. Ponadto raz w roku mogliśmy przeprowadzić promocję off-screenową połączoną z prezentacją produktów Indesit w całej sieci kin Cinema City w Polsce. O dwóch takich akcjach, które przeprowadziłem napiszę w osobnych wpisach.

Dodatkowo dzięki brandingowi sali zyskaliśmy idealne miejsce do ogranizacji różnego typu eventów. Wkrótce po otwarciu Arkadii wykorzystaliśmy salę Indesit do premierowego zaprezentowania naszym partnerom handlowym nowej linii pralek ładowanych od góry (tzw. toploaders) i pierwszych lodówek Indesit z nowej łódzkiej fabryki, a po prezentacji zaprosiliśmy ich na równie premierowy pokaz filmu, który na ekrany polskich kin trafił dopiero kilka tygodni później.

Badanie przeprowadzone przez TNS OBOP na reprezentatywnej grupie osób odwiedzających sponsorowane sale kinowe w Arkadii versus osoby odwiedzające inne kino bez takich sal, wykazało że sponsoring sal bardzo pozytywnie wpływał na zwiększenie znajomości marek sponsorów oraz ich wizerunek.

Projekt zyskał bardzo pozytywną ocenę centrali Indesit Company w Mediolanie, co pozwoliło rozszerzyć sponsoring sal kinowych na dwa kolejne, nowe multipleksy Cinema City. Kolejną salę Indesit na 215 miejsc otworzyliśmy 16 marca 2005 r. w Galerii Kazimierz w Krakowie, a największą 400-miejscową salę w łódzkiej Manufakturze.

Spoty sponsorskie emitowane bezpośrednio przed każdą projekcją filmu w salach Indesit w kinach Cinema City: Arkadia, Galeria Kazimierz i Manufaktura:


1. przed melodramatami:

2. przed komediami:

3. przed kinem akcji:

4. przed horrorami:

Brak komentarzy:

 
Twoja wyszukiwarka