Konkurs "Graffiti-Love" na stronie internetowej http://www.indesit.pl/ - wystarczyło napisać swój list miłosny na wirtualnej lodówce, a można było wygrać prawdziwą lodówkę Graffiti!
Kampania reklamowa lodówek Graffiti z prawdziwego zdarzenia została przeprowadzona dopiero na wiosnę 2005 roku. Ogilvy & Mather przygotowało specjalny spot dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej i dla UK, który nawiązywał do wcześniejszych spotów pralek Time4You i lodówek PlayZone - czyli pokazywał młodych ludzi z czymś dziwnym doczepionym do głowy ;-)
Jak może pamiętacie w reklamie pralek ludzie nosili na głowach kosze z praniem, w reklamie lodówek PlayZone - mieli doczepione butelki i puszki z napojami, zaś w spocie lodówek Graffiti - na głowach mają małe czarne tabliczki, na których kredą narysowane jest to, co chcieliby powiedzieć innej osobie. Przekaz filmu był taki, że teraz lodówka "powie to za Ciebie" - przechowa Twoją wiadomość dla drugiej osoby.
Kampania telewizyjna w Polsce została przeprowadzona w okresie 9 maj - 3 lipiec 2005 czyli tuż przed szczytem sezonu sprzedażowego lodówek, który z uwagi na najwyższe temperatury przypada w Polsce na miesiące wakacyjne.
W pierwszym miesiącu kampanii w TV emitowane były spoty 30-sekundowe i 15-sekundowe. W drugim miesiącu z mojej inicjatywy pojawił się specjalny spot 15-sekundowy z paskiem na dole ekranu reklamującym konkurs "Graffiti-Love", który przeprowadzaliśmy na odświeżonej stronie internetowej Indesit. Zależało mi na tym, aby poprzez konkurs z atrakcyjnymi nagrodami przyciągnąć uwagę widzów, uzyskać efekt interakcji - wejście na stronę internetową Indesit, zapoznanie się z ideą konkursu, która sama w sobie doskonale wyjaśniała kluczowy benefit lodówki Graffiti czyli możliwość traktowania jej jako swego rodzaju "domowego centrum informacyjnego". Wystarczyło napisać list miłosny na wirtualnej lodówce Graffiti, aby wziąć udział w konkursie. Jury wybrało 3 najlepsze listy i nagrodziło je lodówkami Graffiti, a 70 innych uczestników zostało wyróżnionych atrakcyjnymi gadżetami Indesit - shakerami i ręcznikami plażowymi. Był to też dobry sposób na sprawdzenie, jaki wpływ ma dodatkowa zachęta do wejścia na stronę internetową zamieszczona w spocie TV na faktyczną ilość wejść na tą stronę.
Efekty konkursu były bardzo dobre - swoje listy miłosne na wirtualnej lodówce Graffiti napisało niemal 5000 uczestników. Ilość wejść na stronę http://www.indesit.pl/ dzięki ogłoszeniu konkursu w spocie TV wzrosła o 100%. W maju ilość unikalnych użytkowników na stronie Indesita wyniosła 7666, a w czerwcu kiedy emitowany był spot z informacją o konkursie wzrosła do 15 614.
Poniżej możecie obejrzeć obie wersje spotu oraz jego "making of" ;-)
Spot Indesit Graffiti - 30 sekund
Spot Indesit Graffiti - 15 sekund z paskiem informującym o konkursie Graffiti-Love
The Making Of spotu Indesit Graffiti ...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz