czwartek, 7 sierpnia 2008

Indesit ATP 2004 Race / Idea Prokom Open w Sopocie

18-letni Rafael Nadal zwyciężył w Idea Prokom Open 2004
.
Gwiazdy podpisują się na lodówce Indesit Graffiti podczas Idea Prokom Open 2004



Billboard promujący Idea Prokom Open 2004


Branding Indesit na kortach sopockich w 2004 r.




Czerwone czapeczki Indesit - widownia Idea Prokom Open 2004 w Sopocie


Na poziomie korporacyjnym Indesit Company (wówczas jeszcze firma działała pod nazwą Merloni Elettrodomestici) podpisano kilkuletnią umowę sponsoringową z ATP, dzięki której marka Indesit stała się oficjalnym partnerem cyklu męskich turniejów tenisowych w ramach ATP Race, które zmieniło nazwę na Indesit ATP Race. Wytypowano turnieje ATP, które odbywały się na kluczowych dla marki Indesit rynkach i na nich obecność Indesit była bardzo silna. Jednym z wybranych przez korporację turniejów był sopocki Idea Prokom Open, odbywający się tradycyjnie na początku sierpnia.

Globalnie Indesit był pozycjonowany jako marka dla osób młodych, aktywnych, singli, kochających ruch, sport, kino i wspólne spędzanie czasu ze znajomymi. W Europie Zachodniej tenis jest popularnym sportem masowym i dlatego idealnie nadawał się jako wehikuł sponsoringowy dla Indesita. Jednak w Polsce i kilku innych sąsiadujących krajach tenis to wciąż dyscyplina dość elitarna, na której uprawianie może pozwolić sobie klasa średnia z dużych miast, a turnieje tenisowe gromadzą na widowni przede wszystkim polityków, celebrities i śmietankę towarzyską wyższych sfer. Do takiej scenerii turnieju Idea Prokom Open tania i masowa marka Indesit średnio pasowała, ale tak to już bywa w międzynarodowych korporacjach - globalne myślenie bierze górę nad lokalną specyfiką.

Postanowiliśmy więc maksymalnie wykorzystać możliwości jakie dawał nam globalny deal z ATP i sprawić, by Indesit był naprawdę widoczny na turnieju w Sopocie. W ramach umowy sponsorskiej mieliśmy zapewnione logo Indesit na billboardach reklamujących turniej w całej Polsce, branding stanowisk sędziego głównego i stanowisk sędziego netowego na wszystkich kortach turniejowych, mogliśmy także dostarczyć obrandowane lodówki na wszystkie korty, a na terenie sopockiego klubu tenisowego funkcjonowało stoisko Indesit z ekspozycją 3 produktów i hostessami. Do naszego stoiska zapraszaliśmy wybrane gwiazdy tenisa (m.in. legendarny Guillermo Vilas, David Ferrer, Igor Andreev, Łukasz Kubot), które rozdawały autografy fanom oraz składały swoje podpisy na lodówce Graffiti. Jednym z tenisistów, którego wówczas gościliśmy był mało znany 18-letni Hiszpan - Rafael Nadal - który ostatecznie wygrał cały turniej i był to bodaj jego pierwsze zwycięstwo w ATP Race. Jak wszyscy wiemy w ciągu kilku następnych miesięcy Nadal stał się gwiazdą światowego tenisa i do dziś walczy z Federerem o miano pierwszej rakiety. Przed meczem finałowym hostessy Indesit rozdały widzom ponad 3300 czerwonych czapeczek baseballowych z logo Indesit. Podczas relacji telewizyjnej z turnieju wielokrotnie na zbliżeniach sopockiej widowni było je dobrze widać.

Ze względu na PR Indesit objął też swoim patronatem odbywające się równolegle z Idea Prokom Open: turniej gwiazd i turniej dziennikarzy - rozgrywane na kortach gdyńskiej Arki. W turnieju gwiazd udział brali m.in.: Urszula Dudziak, Marcin Daniec, Robert Rozmus, Tomasz Stockinger, Piotr Gąsowski, Beata Ścibakówna i jej mąż Jan Englert. Finał turnieju gwiazd, w którym wygrał Jan Englert odbył się już w Sopocie przed męskim finałem turnieju singlowego. Dyrektor generalny Indesit Company Polska Giuseppe Parma gratulował zwycięzcom nagród - nowiutkich lodówek Graffiti.

Dodatkowo dla widzów sopockiego turnieju przeprowadziliśmy konkurs na najciekawszy rysunek wykonany na lodówce Graffiti - w sumie powstało ponad 30 malowideł, które nasze hostessy fotografowały. Zwycięzca również wyjechał z Sopotu jako posiadacz lodówki Graffiti.

Brak komentarzy:

 
Twoja wyszukiwarka