


Promocja marki Indesit "Aż chce się skakać" dotyczyła wszystkich produktów wolnostojących tej marki, a więc: pralek, lodówek, zmywarek i kuchenek. Cele promocji były proste: wzrost sprzedaży, budowanie lojalności sprzedawców i polecanie przez nich produktów marki Indesit oraz wizerunkowe powiązania Indesit ze sportem, a konkretnie ze sponsorowaną wówczas Polską drużyną skoczków narciarskich.
W branży AGD niezwykle istotna jest rola sprzedawcy w sklepie - w dużym stopniu potrafi on przekonać klienta do danej marki lub produktu. Stąd promocje realizowane przez Indesit Company Polska zawsze składały się z dwóch części składowych B2C i B2B: (1) promocja dla klientów, którzy zakupią produkt - najczęściej realizowana w formie loterii z kilkoma atrakcyjnymi nagrodami (nagrody te stanowiły dla sprzedawcy dodatkowy argument, żeby przekonać klienta do wybory naszej marki) oraz (2) program motywacyjny dla sprzedawców - najczęściej realizowany w formie nagród gwarantowanych za zgłoszenie sprzedaży w ramach promocji określonej ilości produktów, produkty były przeliczane na punkty, a określone ilości punktów można było wymienić na określone nagrody z katalogu.
W promocji "Aż chce się skakać" mechanizm wyglądał podobnie. Dla klientów, którzy w okresie trwania promocji (październik 2004 - luty 2005) zakupili sprzęt marki Indesit i wysłali otrzymany od sprzedawcy kupon promocyjny była loteria z nagrodami powiązanymi ze sportem i aktywnym spędzaniem czasu: 10 wyjazdów na zawody Pucharu Świata w skokach narciarskich w Zakopanem; 20 aparatów cyfrowych oraz 100 zegarków Swatch. Promocja była efektownie komunikowana poprzez liczne materiały POS w sklepach: standy, naklejki, ulotki oraz na stronie internetowej www.indesit.pl.
Z kolei sprzedawcy zostali zaproszeni do powiązanego z promocją programu motywacyjnego, w ramach którego za każdy sprzedany produkt marki Indesit otrzymywali "5 metrów". Gromadzone metry składały się na długość skoku - podobnie jak w skokach narciarskich, w katalogu z nagrodami do programu motywacyjnego znajdował się rysunek skoczni z zaznaczonymi progami długości "skoku" (50m, 100m, 150m, 200m i 250m), na których można było wymienić zgromadzone metry na określone nagrody - na każdym progu do wyboru były 3 różne nagrody.
Wyniki tej promocji przeszły nasze oczekiwania i założenia budżetowe. W ramach promocji nadesłano 32 721 kuponów, co oznacza, że tyle właśnie sprzętów AGD z logo Indesit zostało sprzedanych dzięki tej akcji. W programie motywacyjnym B2B zarejestrowało się 1230 sprzedawców AGD z całej Polski. Jak łatwo obliczyć średnio jeden zarejestrowany sprzedawca sprzedał aż 26 produktów, co dawało 130 metry. Response Rate wyniósł aż 40%, a udziały rynkowe marki Indesit w Polsce urosły z 8% w październiku gdy akcja startowała do 12% w marcu, gdy została zakończona.
Rewelacyjne wyniki w aktywizacji sprzedawców przyniosły promocji "Aż chce się skakać" wyróżnienie w VII edycji konkursu BOOMERANG w kategorii Promocja Sprzedaży B2B.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz