poniedziałek, 29 września 2008

Indesit - launch linii OnTime: off-screen w Cinema City oraz wirus "Jacek Kukułka"



Jacek Kukułka - 1. odcinek serii wirusowej dla OnTime

Jesienią 2005 r. na polski rynek wprowadzona została nowatorska linia pralek i zmywarek - Indesit OnTime. Głównym wyróżnikiem produktów OnTime było elastyczne podejście do kwestii czasu trwania prania lub zmywania - użytkownik produktu OnTime za pomocą pokrętła typu "minutnik" sam decydował za ile minut pranie lub zmywanie ma się zakończyć, a pozostałe parametry były automatycznie dostosowywane w zależności od wybranej opcji czasowej.

Front ulotki do promocji Indesit OnTime

Wprowadzeniu na rynek linii OnTime towarzyszyła niestandardowa, nowatorska akcja wirusowa, wykorzystująca specjalnie do tego celu wykreowaną postać Jacka Kukułki, ptaszka uosabiającego główne cechy młodej grupy docelowej marki Indesit. Jacek Kukułka [oryginalnie: Jack the Cuckoo], zamieszkujący skromne mieszkanko w zegarze, ma mało czasu, bo lubi długo spać, chodzić na imprezy, pić piwo, oglądać mecze i podrywać laski, a swoje pranie i zmywanie powierza niezawodnym sprzętom z linii OnTime.

Rewers ulotki do konkursu Indesit OnTime


Agencja Ogilvy & Mather z Mediolanu przygotowała 8 zabawnych animowanych filmików video, które prezentowały przygody Jacka Kukułki - filmiki te sukcesywnie pojawiały się na specjalnej podstronie OnTime serwisu internetowego www.indesit.pl. Dodatkowo przygotowane zostały również gadżety w postaci tapet na komórkę lub monitor oraz specjalne dzwonki z przewodnim motywem muzycznym z filmików wirusowych.



Na polskim rynku postanowiliśmy dodatkowo wykorzystać potencjał Jacka Kukułki i wspólnie z poznańską agencją Albedo Marketing przygotowaliśmy specjalny konkurs powiązany z ekspozycją off-screenową pralek i zmywarek OnTime w sieci 16 kin Cinema City. Konkurs o wdzięcznej nazwie "Kukaj i wygrywaj" miał również za zadanie stymulować wirusowe rozprzestrzenianie się informacji o Jacku Kukułce oraz o samym konkursie z atrakcyjnymi nagrodami.

Specjalna sekcja OnTime na stronie internetowej www.indesit.pl


Mini-site do promocji i konkursu wirusowego Jacka Kukułki "Kukaj i wygrywaj"

We wszystkich 16 multipleksach Cinema City na cały miesiąc ustawiona została ekspozycja Indesit OnTime z pralką i zmywarką, specjalnym dużym standem Jacka Kukułki oraz ulotkami konkursowymi i katalogami produktów. W weekendy hostessy Indesit dodatkowo zachęcały do wzięcia udziałku w konkursie i dystrybuowały ulotki.


Jacek Kukułka (ang. Jack the Cuckoo) - bohater wirusowych filmików promujących linię Indesit OnTime - wykreowany przez agencję Ogilvy & Mather Milan


Aby wziąć udział w konursie wystarczyło wejść na stronę www.indesit.pl, tam kliknąć na specjalny button z Jackiem Kukułką - wtedy przechodziło się na mini-site konkursowy. W konkursie trzeba było odpowiedzieć na dwa proste pytania:


1. Jakiej marki sprzętu AGD używa Jacek Kukułka?


2. Na jaki film kinowy najchętniej wybrałby się Jacek Kukułka i dlaczego?


Podczas logowania się do konkursu każdy uczestnik podawał także informacje z jakiego kina Cinema City dowiedział się o konkursie. Do wygrania było 16 pralek i 16 zmywarek - wśród uczestników konkursu z każdego kina wybierne były 2 najciekwasze odpowiedzi i nagradzane sprzętami z linii OnTime.

Pralka i zmywarka Indesit OnTime - pokrętło "minutnik" pozwalało użytkonikowi decydować o czasie trwania prania lub zmywania

Dodatkowo uczestnicy konkursu mogli też zawalczyć o nagrody gwarantowane, którymi były vouchery na dowolny seans filmowy do wykorzystania w sieci Cinema City. Aby móc otrzymać voucher kinowy wystarczyło wziąć udział w konkursie, a następnie wysłać linki polecające konkurs (zabawnie nazwane "kukaczami") do jak największej liczby swoich znajomych - jeżeli minimum 10 znajomych danej osoby kliknęło w przesłany link i również wzięło udział w naszym konkursie, to taka osoba otrzymywała gwarantowany voucher. W ten sposób wykreowany został efekt wirusowy akcji.

Ekspozycja pralki i zmywarki Indesit OnTime w kinie Cinema City

4-tygodniowa ekspozycja sprzętów Indesit OnTime w przestrzeni kinowej 16 multipleksów Cinema City była drugą tak szeroko zakrojoną akcją off-screenową w kategorii AGD. Pierwszą tego typu akcją było wprowadzenie lodówki Indesit Graffiti, o którym pisałem już we wcześniejszym wpisie: http://piotrjakubowski.blogspot.com/2008/08/indesit-promocja-off-screen-lodwek.html.


Ekspozycja OnTime w CinemaCity z dużym standem Jacka Kukułki




Jacek Kukułka - 2. odcinek wirusa OnTime...

Brak komentarzy:

 
Twoja wyszukiwarka