czwartek, 25 września 2008

Ariston - launch linii Extendia

We wrześniu 2005 r. na polski rynek wprowadziliśmy nową, ekskluzywną linię Aristona - EXTENDIA. Jak sama nazwa linii wskazuje, były to produkty większe niż standardowe. Pierwotnie zanim jeszcze wybrano nazwę "Extendia", w korporacji posługiwano się roboczą nazwą "Big Size" na określenie tego projektu.

Linia Ariston Extendia składała się z dwóch innowacyjnych i designerskich produktów zaprojektowanych przez Makio Hasuike według popularnych obecnie trendów modernistycznych:

  • olbrzymia pralka - 100x70x70cm, o pojemności 8,5 kg, z maksymalną prędkością obrotów wirówki 1400 obr./min, z klasą A+ efektywności energetycznej i intuicyjnym wyświetlaczem elektronicznym;
  • lodówka typu Combi - z charakterystycznym przeszklonym mini-barem umieszczonym w drzwiach, zintegrowanym systemem próżniowym Ever Fresh do przechowywania żywności w próżni oraz funkcją Total No Frost.


Partnerzy handlowi ogladają produkty Extendia podczas eventu launchowego
Linia Extendia oczywiście znalazła się na szczycie listy najdroższych produktów w gamie marki Ariston, a co za tym idzie miała charakter niszowy. Jej głównym celem było jednak budowanie wizerunku Aristona jako innowacyjnej, zaawansowanej technologicznie i designerskiej marki oraz wyróżnienie się i przyciągnięcie uwagi klientów na display'u sklepowym.
Na wprowadzenie Extendii na polski rynek przygotowaliśmy dwa duże eventy dla partnerów handlowych Indesit Company, zorganizowane w salach kinowych Indesit w Cinema City Arkadia w Warszawie oraz Cinema City Galeria Kazimierz w Krakowie. Na eventach zaprezentowane zostały oba produkty, a product managerowie omówili wszystkie benefity i wyróżniki nowych sprzętów "Big Size". Po prezentacji wszyscy mogli zejść na dół i z bliska obejrzeć produkty.

Premierowa prezentacja Extendii w Cinema City Arkadia dla partnerów handlowych

Korporacyjny dział Trade Marketingu przygotował specjalne ekspozytory na pralkę i lodówkę Extendia, wyposażone w odtwarzacz DVD i ekran LCD, na którym klienci mogli obejrzeć krótkie filmiki prezentujące poszczególne cechy i benefity linii Extendia.


Broszura "Była sobie rodzina" dołączona do czasopisma Elle Decoration

Ze względu na niszowy charekter linii Extendia nie dysponowaliśmy budżetem reklamowym na promocję nowych produktów. Wyprodukowane zostały jedynie foldery promocyjne oraz materiały POS. Na poziomie europejskim Indesit Company dogadał się z wydawcą ekskluzywnego czasopisma wnętrzarskiego ELLE DECORATION na insertowanie na wybranych rynkach europejskich, gdzie Elle Decoration jest obecne specjalnie zaprojektowanej broszury "Była sobie rodzina" poświęconej w całości produktom z linii Extendia. Taka właśnie 20-stronicowa broszura pojawiła się również w polskim wydaniu Elle Decoration (nr październikowy z 2005 r.).


Ekspozycja linii Extendia w Galerii Łódzkiej

Jak zwykle gdy brakowało nam budżetu reklamowego, podejmowaliśmy tańsze, ale również skuteczne działania promujące produkt w formie ekspozycji w galeriach handlowych. Wykorzystywane do tego celu były specjalne ekspozytory z DVD i ekranem. Dodatkowo pojawiała się też elegancka hostessa Ariston, która prezentowała zalety dużych rozmiarów Extendii oraz rozdawała foldery.


Ekspozycja linii Extendia w centrum handlowym M1 w Krakowie

Brak komentarzy:

 
Twoja wyszukiwarka