We wrześniu 2005 r. pod hasłem "Najlepszy dla rodziny" wystartowała kolejna duża ogólnopolska promocja sprzedażowa na produkty wolnostojące marki Ariston. Podobnie jak poprzednie takie akcje Aristona promocja ta składała się z dwóch części:
program motywacyjny dla sprzedawców premiujący sprzedaż produktów z gamy Ariston;
loteria z bardzo atrakcyjną nagrodą dla konsumentów, którzy w okresie promocji zakupili dowolny wolnostojący sprzęt marki Ariston.
Display w jednym ze sklepów AGD - produkty marki Ariston z materiałami POS komunikującymi promocję "Najlepszy dla rodziny"
Promocja została ponownie przygotowana przez sprawdzoną w boju poznańską agencję Albedo Marketing. Czas trwania promocji wyniósł 5 miesięcy: od 1 września 2005 do 31 stycznia 2006. Wyróżnikiem tej promocji wśród wielu innych akcji konkurencji była jedna, ale za to całkowicie wyjątkowa nagroda - dom jednorodzinny. Była to pierwsza tak wartościowa nagroda w promocji konsumenckiej w kategorii AGD. Dodatkowo nagroda ta doskonale wpisywała się również w wizerunek marki Ariston, dla której główną wartością była rodzina i dbanie o jej dobrobyt.
Plakat do promocji Ariston "Najlepszy dla rodziny" Agencja Albedo Marketing jak zwykle zadbała o atrakcyjną oprawę graficzną promocji zgodną ze stylem wizualnym marki Ariston. Przygotowane zostały interesujące i zwracające uwagę konsumentów materiały POS: naklejki, plakaty, foldery oraz dwa rodzaje standów: duży stand do ustawienia na podłodze sklepu oraz mniejszy w kształcie domku, który można było ustawić na pralce, zmywarce czy kuchence Ariston.
Dom typu "Dorotka" - nagroda w loterii "Najlepszy dla rodziny" dla klientów, którzy kupili sprzęt marki Ariston
Mechanizm promocji spinający efekt polecania produktów Ariston przez sprzedawców i dodatkową stymulację w postacji atrakcyjnej nagrody dla konsumenta wyglądał podobnie, jak we wcześniejszych promocjach Aristona i Indesita. A więc sprzedawca motywowany nagrodą za każdy sprzedany przez niego produkt marki Ariston namawiał klienta, wykorzystując argument loterii z atrakcyjną nagrodą. Klient, który zakupił produkt Ariston musiał odesłać specjalny kupon, aby wziąć udział w losowaniu nagrody w loterii - kupon zawierał numer identyfikujący sprzedawcę. W ten sposób mogliśmy adekwatnie wynagradzać sprzedawców. Promocja odniosła duży sukces, a w programie motywacyjnym "Najlepszy dla rodziny" dla sprzedawców AGD zarejestrowało się ponad 1000 sprzedawców.
Wizualizacja materiałów POS do promocji - duży stand podłogowy oraz mały stand w kształcie domku ustawiony na pralce.
Folder promocyjny dla konsumentów zawierający zarówno informacje o mechanizmie promocji, jak również najważniejsze zalety pralek, lodówek, zmywarek i kuchenek z kolekcji Ariston
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz