niedziela, 21 września 2008

Ariston - promocja "Najlepszy dla rodziny"

We wrześniu 2005 r. pod hasłem "Najlepszy dla rodziny" wystartowała kolejna duża ogólnopolska promocja sprzedażowa na produkty wolnostojące marki Ariston. Podobnie jak poprzednie takie akcje Aristona promocja ta składała się z dwóch części:
  1. program motywacyjny dla sprzedawców premiujący sprzedaż produktów z gamy Ariston;
  2. loteria z bardzo atrakcyjną nagrodą dla konsumentów, którzy w okresie promocji zakupili dowolny wolnostojący sprzęt marki Ariston.


Display w jednym ze sklepów AGD - produkty marki Ariston z materiałami POS komunikującymi promocję "Najlepszy dla rodziny"


Promocja została ponownie przygotowana przez sprawdzoną w boju poznańską agencję Albedo Marketing. Czas trwania promocji wyniósł 5 miesięcy: od 1 września 2005 do 31 stycznia 2006. Wyróżnikiem tej promocji wśród wielu innych akcji konkurencji była jedna, ale za to całkowicie wyjątkowa nagroda - dom jednorodzinny. Była to pierwsza tak wartościowa nagroda w promocji konsumenckiej w kategorii AGD. Dodatkowo nagroda ta doskonale wpisywała się również w wizerunek marki Ariston, dla której główną wartością była rodzina i dbanie o jej dobrobyt.


Plakat do promocji Ariston "Najlepszy dla rodziny"

Agencja Albedo Marketing jak zwykle zadbała o atrakcyjną oprawę graficzną promocji zgodną ze stylem wizualnym marki Ariston. Przygotowane zostały interesujące i zwracające uwagę konsumentów materiały POS: naklejki, plakaty, foldery oraz dwa rodzaje standów: duży stand do ustawienia na podłodze sklepu oraz mniejszy w kształcie domku, który można było ustawić na pralce, zmywarce czy kuchence Ariston.


Dom typu "Dorotka" - nagroda w loterii "Najlepszy dla rodziny" dla klientów, którzy kupili sprzęt marki Ariston

Mechanizm promocji spinający efekt polecania produktów Ariston przez sprzedawców i dodatkową stymulację w postacji atrakcyjnej nagrody dla konsumenta wyglądał podobnie, jak we wcześniejszych promocjach Aristona i Indesita. A więc sprzedawca motywowany nagrodą za każdy sprzedany przez niego produkt marki Ariston namawiał klienta, wykorzystując argument loterii z atrakcyjną nagrodą. Klient, który zakupił produkt Ariston musiał odesłać specjalny kupon, aby wziąć udział w losowaniu nagrody w loterii - kupon zawierał numer identyfikujący sprzedawcę. W ten sposób mogliśmy adekwatnie wynagradzać sprzedawców. Promocja odniosła duży sukces, a w programie motywacyjnym "Najlepszy dla rodziny" dla sprzedawców AGD zarejestrowało się ponad 1000 sprzedawców.


Wizualizacja materiałów POS do promocji - duży stand podłogowy oraz mały stand w kształcie domku ustawiony na pralce.


Folder promocyjny dla konsumentów zawierający zarówno informacje o mechanizmie promocji, jak również najważniejsze zalety pralek, lodówek, zmywarek i kuchenek z kolekcji Ariston

Brak komentarzy:

 
Twoja wyszukiwarka