poniedziałek, 6 października 2008

Centralwings - launch połączeń z lotnisk w Gdańsku i Łodzi

Z końcem listopada 2005 r. zmieniłem pracę - z Indesit Company Polska przeszedłem do Centralwings. Tak więc teraz czas na projekty z tego 20-miesięcznego, niezwykle intensywnego i przyjemnego okresu pracy dla Polskich Tanich Linii Lotniczych.
Pierwszy projekt jaki z biegu zrealizowałem rozpoczynając swoją przygodę z Centralwings była kampania wprowadzająca ofertę połączeń z 2 nowych dla Centralwings lotnisk w Łodzi (loty do Dublina) i w Gdańsku (loty do Dublina i Edynburga). Dodatkowo na skalę ogólnopolską chcieliśmy wzmocnić znajomość oferty połączeń na Wyspy Brytyjskie, która została znaczącą rozbudowana i obejmowała już 4 porty docelowe: Londyn Gatwick w Anglii, Edynburg w Szkocji oraz Dublin i Shannon w Irlandii.
Nowe połączenia miały wystartować w marcu 2006 r., ale bilety zostały wystawione do sprzedaży na stronie internetowej już z końcem listopada. W tanich liniach lotniczych niezwykle istotne jest by sporo biletów sprzedać na kilka czy kilkanaście tygodni przed datą odlotu, wtedy ceny ostatnich wolnych biletów mogą iść sukcesywnie w górę, a połączenia mają szansę na rentowność i zadowalający poziom seat-factor (obłożenie miejsc w samolocie).


Reklama prasowa nowych połączeń z Gdańska do Dublina i Edynburga

Kampanie lokalne prowadzone w Łodzi oraz w Trójmieście objęły lokalną prasę oraz outdoor. Kampania prasowa dla Trójmiasta i regionu objęła reklamy w formacie Half Page oraz niestandardowe (z elementem samolotu oblanym tekstem) w Dzienniku Bałtyckim oraz lokalnych wydanich Gazety Wyborczej oraz Faktu.

W obu miastach wynajęliśmy najlepsze lokalizacje na reklamy wielkoformatowe. W Gdańsku spektakularna siatka winylowa o rozmiarze 20x10 metrów zawisła na 2 miesiące (styczeń-luty 2006) na Bramie Wyżynnej w samym sercu Gdańska.

Megaboard na Bramie Wyżynnej w Gdańsku (styczeń-luty 2006)

W Łodzi udało nam się zdobyć genialną lokalizację u zbiegu Al. Mickiewicza i ulicy Piotrkowskiej na budynku Centralu 1. Siatka winylowa z reklamą premierowego połączenia Centralwings: Łódź-Dublin o rozmiarze 12 x 14 metrów eksponowana była w tej lokalizacji ponad 3 miesiące (od 19 grudnia 2005 do 31 marca 2006).


Megaboard na Centralu 1 w Łodzi (grudzień 2005 - marzec 2006)

W Trójmieście dodatkowym wsparciem dla megaboardu były też backlighty AMS z identyczną reklamą, co dodatkowo zwiększało ilość kontaktów z przekazem.


15 backlightów AMS w Trójmieście w styczniu 2006

Lokalna kampania prasowa w Łodzi była prowadzona w dwóch najpoczytniejszych lokalnych dziennikach: Expressie Ilustrowanym oraz Dzienniku Łódzkim, a także w lokalnym dodatku do Gazety Wyborczej, który zgodził się na niestandardowy format reklamy prasowej.

Niestandardowe reklamy prasowe - samolot Centralwing oblany tekstem redakcyjnym w lokalnych wydaniach Gazety Wyborczej w Łodzi i Gdańsku

Na skalę ogólnopolską zaś zdecydowaliśmy się na kampanię radiową w Radio ZET oraz lokalnych stacjach z miast, z których Centralwings realizowało połączenia. Kampania miała cele sprzedażowe w związku z rozpoczęciem sprzedaży biletów z letniego rozkładu lotów oraz miała wzmocnić świadomość szerokiej oferty Centralwings w zakresie połączeń na Wyspy - do Londynu, Edynburga, Dublina i Shannon. Były to loty, które wypełniały głównie osoby udające się do pracy. Poniżej zamieszczam spot radiowy z tamtej kampanii.

CENTRAL WINGS - WYSPY_V3

Kampanię zaplanował dom mediowy The Media Insight / MindShare, a kreację przygotowała agencja Czteryczwarte.

Brak komentarzy:

 
Twoja wyszukiwarka