niedziela, 19 października 2008

Centralwings - kampania "Podano Letni Rozkład Lotów 2006"

Agencja Art FM wygrała przetarg głównie dzięki zaproponowanej linii kreatywnej "Menu" - projekty reklam z tej linii bazowały na kulinarnych skojarzeniach z poszczególnymi destynacjami, do których latały samoloty linii Centralwings. Wstępne koncepty reklam przedstawione przez Art FM w ofercie przetargowej oraz alternatywny koncept przygotowany przez agencję Albedo Marketing, która również znalazła się na short-liście, zostały poddane badaniu ilościowemu. Ankietowani podzieleni zostali na 2 grupy - jedna porównywała propozycje Art FM ze starymi reklamami Centralwings, a druga porównywała propozycje Albedo Marketing z tymi samymi starymi reklamami. Wyniki badania pokazały, że nasza grupa docelowa najwyżej oceniła właśnie projekty z linii "Menu".


Główny projekt linii "Menu", który bardzo nam się spodobał to DRINK, z dużą ilością słomek, z których wylatują samoloty Centralwings kierując się do poszczególnych destynacji. Projekt ten pozwalał w nowy, świeży sposób pokazać szeroką siatkę połączeń, a poprzez swój letni, wakacyjny klimat dobrze nawiązywał do Letniego Rozkładu Lotów, którego dotyczyła kampania.


Najpopularniejszą destynacją wyspiarską Centralwings był niewątpliwie Londyn, choć latały tam wszystkie możliwe linie lotnicze i konkurencja była naprawdę ostra. Centralwings oferował połączenia z Warszawy i Krakowa na komfortowo położone lotnisko London Gatwick. W reklamach prasowych oraz indoorowych (plakaty w kawiarniach sieci Voyage) angielskie destynacje symbolizowała słynna filiżanka angielskiej herbatki. Przez krótki okres drugą angielską destynacją Centralwings był Leeds / Bradford. Połączenie Warszawa-Leeds zostało jednak szybko zlikwidowane, gdy okazało się, że przed szczytem letniego sezonu charterowego nie uda nam się zakupić kolejnego samolotu.


Dla Centralwings kluczowymi kierunkami w 2006 r. stały się destynacje irlandzkie: Dublin i Shannon. Konkurencja była tam nieco mniejsza, a Polacy coraz częściej wybierali właśnie Irlandię na swój nowy dom lub czasowy pobyt zarobkowy. Do Dublina samoloty Centralwings startowały aż z 4 polskich lotnisk: Wrocławia, Katowic, Gdańska i Łodzi, a do Shannon - z Warszawy i Krakowa. Symbolem Irlandii w reklamach zostało smakowite ciemne piwo Guinness, które łączyło się z polskim jasnym piwem za pomocą chmurkowo-piwnej pianki...


Poza kierunkami wyspiarskimi, drugim ważnym obszarem dla Centralwings były zawsze Włochy. W rozkładzie lotów na sezon letni 2006 były aż 3 włoskie destynacje: Rzym - z Warszawy i Krakowa, Bolonia - z Warszawy i Krakowa oraz Mediolan. Symbolem włoskiej kuchni jest niewątpliwie spaghetti - długie nitki włoskiego makaronu łączyły w reklamach polską stolicę z Rzymem i Bolonią.



Linia "Menu" miała swoje ograniczenia - nie każda destynacja wywoływała u Polaków jednoznaczne skojarzenia kulinarne. Czasem chcieliśmy też podkreślić inną charakterystyczną cechę danego miasta. Tak też było w przypadku włoskiego Mediolanu - europejskiej stolicy mody. W reklamach prasowych symbolem Mediolanu zostały więc eleganckie czerwone szpilki, zachęcające do zakupowych wojaży.



Drugą destynacją, która otrzymała niekulinarny symbol była stolica Szkocji - Edynburg, do której samoloty Centralwings odlatywały z Warszawy, Katowic oraz Gdańska. Szkocję symbolizować miał mityczny potwór z Loch Ness


agencja: Art FM
zakup mediów: MindShare / The Media Insight

Brak komentarzy:

 
Twoja wyszukiwarka