Wiosną 2007 r. Centralwings przeprowadził największą w swojej historii kampanię prasową, która promowała Letni Rozkład Lotów, jak również wprowadzane na okres wakacyjny połączenia mix-charterowe do śródziemnomorskich kurortów. Zależało nam, by reklamy prasowe miały jakiś chwytliwy, wyrazisty i łatwy do rozpoznania element, który pomimo promowania kilku różnych benefitów utrzyma spójność wszystkich egzekucji. Chcieliśmy również, by element ten dało się wykorzystać w kampanii ambientowej oraz w Internecie. W efekcie wspólnie z agencją Heads Advertising wypracowaliśmy nową linię kreatywną, którą ochrzciliśmy mianem "komiksowe samoloty z dymkami"...
samolot z lekką nadwagę - promował tani nadbagaż oraz destynacje wakacyjne
Naszym komiksowym samolotom nadaliśmy bardzo indywidualne "ludzkie" cechy - jeden miał lekką nadwagę spowodowaną sporą ilością taniego nadbagażu i słoneczne okulary, drugi nosił zabawną czapkę baseballową i nos klauna, jeszcze inny czapkę kapitańską, a najbardziej zalatany przedstawiciel floty Centralwings dumnie prezentował swojego młodzieżowego irokeza.
Samolot-klaun promujący zniżkę 20% dla dzieci i młodzieży
Wszystkie lay-outy promowały wybrane połączenia lub całą siatkę jeśli wielkość reklamy na to pozwalała, ale dodatkowo każdy komiksowy samolot miał przypisany dodatkowy benefit komunikacyjny, który umieszczony był w komiksowym dymku stanowiącym indywidualną wypowiedź samolotu:
- samolot z nadwagą promował tani nadbagaż;
- samolot-klaun promował zniżkę 20% dla dzieci;
- samolot-kapitan promował okazje cenowe;
- zalatany-samolot z irokezem promował loty na Wyspy aż z 6 lotnisk w Polsce.
Kapitański samolot przypominał, że im wcześniej rezerwujesz, tym taniej odlatujesz!
Kampania prasowa miała bardzo szeroki zasięg i objęła następujące tytuły:
- dzienniki: Gazeta Wyborcza, Fakt, Metro i Dziennik;
- TV-guides i dodatki telewizyjne: Tele Tydzień, Gazeta Telewizyjna, Fakt TV i Tele Magazyn;
- tygodniki opinii: Polityka, Wprost, Przekrój, Newsweek, Angora, Forum;
- czasopisma: Viva, Auto Świat, Eurostudent, Poznaj Świat, Twoje Dziecko.
Zalatany-samoloto-chłopak z irokezem latał na Wyspy aż z 6 lotnisk w Polsce
Zdażało nam się też skorzystać z kilku atrakcyjnych cenowo ofert "Last Minute" - np. specjalna reklama Centralwings promująca połączenia do Rzymu i Londynu pojawiła się w okolicznościowym wydaniu czasopisma "Piłka Nożna" poświęconemu piłkarskiej Champions League.
Okolicznościowy samolot-footballowy chętnie latał na mecze piłkarskiej Champions League
Oczywiście linię komiksowych samolotów przeszczepiliśmy również do naszej komunikacji skierowanej do Polaków mieszkających w Wielkiej Brytanii i Irlandii. W lokalnych polskich czasopismach, takich jak: Goniec Polski, Polish Express, Cooltura, Polska Gazeta, Głos Polski czy Polski Ekspress, ukazywały się adekwatne reklamy promujące tani nadbagaż i zniżkę dla dzieci oraz siatkę połączeń Centralwings z Wysp do Polski.
reklama do polskiej prasy w Irlandii
reklama do polskiej prasy w Anglii
agencja reklamowa: Heads Advertising
dom mediowy: The Media Insight / MindShare
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz