niedziela, 8 marca 2009

Centralwings - akcja promocyjna "ALE ODLOT!" w Gdańsku

Wiosną 2007 r. Centralwings uruchamiał kilka ważnych nowych połączeń z regionalnych lotnisk w Gdańsku, Łodzi, Wrocławiu i Krakowie. Trzeba było niskim kosztem, ale efektywnie i szybko zbudować świadomość nowych destynacji oferowanych z danego lotniska. Zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie niestandardowych lokalnych akcji, które otrzymały wspólną nazwę "ALE ODLOT!". Pierwsza taka akcja została przeprowadzona w Trójmieście w dniach 13-30 marca 2007 r. A wszystko zaczęło się od powitania na gdańskim lotnisku 2-milionowego pasażera Centralwings, którym okazał się pewien Szkot podróżujący z Edynburga do Gdańska.

Konkursowa nakleja na samochód dołączona do dziennika METRO

Tego samego dnia wystartowała kampania teaserowa w lokalnej stacji radiowej Hit FM (sieć ESKA), w której przez 4 dni w porannym paśmie ukazywały się zapowiedzi konkursu Centralwings, w którym można było wygrać bilety z Gdańska do Rzymu. To właśnie stolica Włoch była nową destynacją, którą Centralwings uruchamiało z Gdańska na wiosnę.
CW_3miasto_HIT FM-teaser.mp3



Kolportaż METRA w oprawie reklamy Centralwings z insertowaną naklejką

70-tysięczne piątkowe trójmiejskie wydanie dziennika METRO ukazało się 16 marca z dwustronną reklamą Centralwings na 1. i 4. okładce, dodatkowo osoby dystrybuujące gazetę nosiły również na sobie naszą reklamę z okładki Metra. Poza zapowiedzią nowego połączenia Gdańsk-Rzym na okładce Metra pojawiła się również pełna informacja o zasadach konkursu organizowanego przez Centralwings we współpracy ze stacją radiową Hit FM.

I. okładka METRA w dniu rozpoczęcia konkursu i dystrybucji naklejki

Aby wziąć udział w konkursie należało w piątek 16 marca zdobyć egzemplarz bezpłatnej gazety METRO, do którego dołączona była specjalna naklejka konkursowa Centralwings (nakład: 70 000 egz.) reklamująca połączenie Gdańsk-Rzym. Naklejkę należało nakleić na tylną szybę swojego samochodu, aby mieć szansę na wygranie bieletów lotniczych na nowe połączenie Gdańsk-Rzym. W ten sposób udało się uzyskać bezcenne zaangażowanie mieszkańców miasta, którzy z własnej woli promowali nowe połączenie Centralwings na swoich samochodach.

IV. okładka METRA w dniu rozpoczęcia konkursu

Przez następne 2 tygodnie każdego ranka reporter radia Hit FM w charakterystycznym czerwonym kabriolecie z wielką naklejką reklamującą połączenie Gdańsk-Rzym wyruszał na ulice Trójmiasta w poszukiwaniu samochodu z przyklejoną na tylnej szybie naklejką Centralwings. Akcja poszukiwawcza była zawsze na żywo relacjonowana na antenie radia, jak również krótka rozmowa ze szczęśliwym zwycięzcą.

Kabriolet Centralwings tropiący na ulicach Trójmiasta samochody z naklejką

Znalezienie dziennego zwycięzcy nie było żadnym problemem, gdyż każdego dnia w Hit FM pojawiała się podpowiedź w jakim rejonie miasta będzie można spotkać kabriolet. Najczęściej kończyło się tym, że kilka samochodów z naklejką ścigało nasz patrol radiowy walcząc o zwycięstwo w konkursie.

Jeden z upolowanych zwycięzców obiera vouchery na przelot Gdańsk-Rzym

Brak komentarzy:

 
Twoja wyszukiwarka