Marketing w liniach lotniczych, to w dużym stopniu także sprzedawanie "miejsc" czyli destynacji, do których oferowane są połączenia danej linii. Szczególnie w przypadku tanich przewoźników, którzy często latają do mniej znanych miast, co oczywiście wynika z kwestii finansowych - niższe opłaty lotniskowe, a nierzadko dofinansowanie promocji takich połączeń przez miejscowe władze czy organizacje wspierające rozwój turystyki.
Taka sytuacja miała miejsce w przypadku francuskiej destynacji Lille wprowadzonej do oferty połączeń Centralwings w grudniu 2006 r. Lille to jedno z największych i najpiękniejszych francuskich miast z liczną starą emigracją polską, ale właściwie zupełnie nieznane w naszym kraju. Nowoczesne i duże lotnisko w Lille oferowało korzystne warunki współpracy, a lokalizacja była obiecująca - bliko do Brukselii i Paryża, a nawet Londynu - wszystkie te miasta w zasięgu szybkiej kolei TGV. Lille to również miejsce, gdzie swoje centrale ma kilka znanych francuskich koncernów - m.in. Accor Hotels, Bonduelle, Auchan czy Leroy Merlin.
Dlatego też przy współpracy ze stroną francuską rozpoczęliśmy żmudne budowanie wizerunku Lille w polskich mediach, by pokazać różne atrakcyjne strony tego miasta. Efektem tych działań była kampania reklamowo-PRowa zrealizowana w 2007 r. w wybranych czasopismach:
1. Twój Styl - dla czytelniczek tego popularnego magazynu dla pań zorganizowaliśmy konkurs, w którym można było wygrać trzy 2-osobowe wycieczki do Lille. Z wyjazdu zwycięzców pismo miało przeprowadzić reportaż zdjęciowy.
2. Cosmopolitan - w słynnym Cosmo ukazał się advertorial prezentujący główne atrakcje turystyczne Lille i regionu, ale również tu przeprowadziliśmy konkurs dla czytelniczek, w którym do wygrania były podwójne wycieczki do Lille.
3. Zwierciadło - ten ambitny magazyn dla pań zdecydował się przeprowadzić wywiad-reportaż z Pascalem Brodnickim w ramach swojego cyklu prezentującego znane osobistości i miasta, z których pochodzą. Dziennikarka Zwierciadła oraz Pascal udali się więc liniami Centralwings do Lille, a tam popularny szef kuchni pokazał i opowiedział o swoich ulubionych miejscach w swoim rodzinnym mieście. Miło przeczytać później takie słowa na czyimś blogu [wpis z 13 września 2007].
4. Joy - ten wysokonakładowy magazyn dla młodych kobiet opublikował advertorial, w którym przekonywał swoje czytelniczki, że Lille to świetna destynacja na podróż poślubą.
5. Viva! - dwutygodnik kategorii "people" opisujący życie znanych i bogatych zgodził się przeprowadzić jedną ze swoich modowych sesji zdjęciowych w Lille - Centralwings i Lille zapewniły przelot ekipy oraz jej pobyt w Lille.
6. Tele Tydzień - najpopularniejszy polski TV-guide o nakładzie 1,3 mln egzemplarzy i czytelnictwie na poziomie około 5 milionów opublikował na swojej okładce banner z napisem: Na kilka chwil zajrzyj do Lille z samolotem Centralwings.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz