Częste promocje cenowe to jeden z charakterystycznych elementów strategii sprzedaży w tanich liniach lotniczych. Komunikacja takich akcji z bardzo atrakcyjnymi, często wręcz niewiarygodnie niskimi cenami, pozwala przyciągnąć na stronę internetową linii lotniczej tysiące potencjalnych pasażerów. W 2007 r. pojawiło się sporo doniesień o rychłym nałożeniu na linie lotnicze obowiązku komunikowania pełnej ceny biletu, a więc ceny zawierającej wszelkie podatki i opłaty lotniskowe. Postanowiliśmy wykorzystać szum medialny wokół tego tematu i przeprowadzić silną promocję cenową, w której po raz pierwszy zamiast komunikowanych wcześniej biletów za 1zł* lub 19zł* gdzie "gwiazdka" oznaczała, że do podanej ceny należało doliczyć Stałą Opłatę Pasażera w wysokości 99zł, pokazaliśmy jasną, całkowitą cenę biletu. Akcja otrzymała adekwatną nazwę PROMOCJA BEZ GWIAZDEK, a promocyjna cena biletu w jedną stronę ustalona została na 79 zł. Promocją objęte zostały połączenia do Anglii, Francji, Irlandii i Włoch.
Promocja uzyskała znaczące wsparcie reklamowe w prasie i w internecie. Po raz pierwszy wykorzystaliśmy nowy format reklamowy, jaki pojawił się wówczas w Gazecie Wyborczej - Memo Stick - czyli małą kwadratową naklejkę, przypominającą karteczkę Post-it, naklejoną na 1. okładce Gazety.
Promocja uzyskała znaczące wsparcie reklamowe w prasie i w internecie. Po raz pierwszy wykorzystaliśmy nowy format reklamowy, jaki pojawił się wówczas w Gazecie Wyborczej - Memo Stick - czyli małą kwadratową naklejkę, przypominającą karteczkę Post-it, naklejoną na 1. okładce Gazety.
Promocja Bez Gwiazdek trwała 1 tydzień - od 11 czerwca do 17 czerwca 2007 roku. W poniedziałek 11 czerwca ukazała się Gazeta Wyborcza z Memo Stick'iem, który rzeczywiście bardzo dobrze zwrócił uwagę czytelników na naszą promocję i przyciągnął sporo osób na stronę internetową. Sprzedaż biletów w poniedziałek była rekordowa...
Tego samego dnia o promocji można się było również dowiedzieć z okładki bezpłatnego dziennika METRO, gdzie na 1. stronie ukazał się nieduży banner w prawym górnym rogu.
Drugiego dnia promocji, 12 czerwca 2007 r., standardowe już reklamy prasowe - w formatach Junior Page i Half Page - ukazały się w następujących tytułach: Fakt, Gazeta Wyborcza, Dziennik i Metro.
Pod względem kreacji od początku zależało nam na bardzo spójnej komunikacji w prasie i internecie. Nasza agencja Heads Advertising dostała zadanie stworzyć zapadający w pamięć graficzny motyw przewodni promocji, który będzie równie wyrazisty w internetowej animacji, jak i statycznej kreacji prasowej. Wybór padł na znaną chyba wszystkim klasyczną grę komputerową Packman - na bannerach internetowych komiksowy samolot Centralwings, znany już dobrze dzięki wiosennej kampanii, wcielał się więc w rolę Packmana, który z apetytem pożera kolejne promocyjne gwiazdki, by na koniec obwieścić pierwszą Promocję Bez Gwiazdek z biletami za 79 zł. Takie właśnie bannery można było zobaczyć na wszystkich największych polskich portalach: WP, Onet, Interia, o2 oraz na stronach należących do Programu Partnerskiego Centralwings.
Storyboard bannerów internetowych Promocji Bez Gwiazdek
Ponieważ spora grupa klientów zainteresowanych kupnem promocyjnych biletów mieszkała poza Polską, to komunikację Promocji Bez Gwiazdek rozszerzyliśmy również na prasę polonijną w Anglii oraz Irlandii. Reklamy prasowe ukazały się w takich pismach jak: Polish Express, Cooltura, Goniec Polski i Nowy Czas w Anglii oraz Polska Gazeta i Polski Herald w Irlandii.
agencja reklamowa: Heads Advertising
dom mediowy: The Media Insight Polska / MindShare
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz