Częste promocje cenowe to jeden z charakterystycznych elementów strategii sprzedaży w tanich liniach lotniczych. Komunikacja takich akcji z bardzo atrakcyjnymi, często wręcz niewiarygodnie niskimi cenami, pozwala przyciągnąć na stronę internetową linii lotniczej tysiące potencjalnych pasażerów. W 2007 r. pojawiło się sporo doniesień o rychłym nałożeniu na linie lotnicze obowiązku komunikowania pełnej ceny biletu, a więc ceny zawierającej wszelkie podatki i opłaty lotniskowe. Postanowiliśmy wykorzystać szum medialny wokół tego tematu i przeprowadzić silną promocję cenową, w której po raz pierwszy zamiast komunikowanych wcześniej biletów za 1zł* lub 19zł* gdzie "gwiazdka" oznaczała, że do podanej ceny należało doliczyć Stałą Opłatę Pasażera w wysokości 99zł, pokazaliśmy jasną, całkowitą cenę biletu. Akcja otrzymała adekwatną nazwę PROMOCJA BEZ GWIAZDEK, a promocyjna cena biletu w jedną stronę ustalona została na 79 zł. Promocją objęte zostały połączenia do Anglii, Francji, Irlandii i Włoch.
Promocja uzyskała znaczące wsparcie reklamowe w prasie i w internecie. Po raz pierwszy wykorzystaliśmy nowy format reklamowy, jaki pojawił się wówczas w Gazecie Wyborczej - Memo Stick - czyli małą kwadratową naklejkę, przypominającą karteczkę Post-it, naklejoną na 1. okładce Gazety.
Promocja uzyskała znaczące wsparcie reklamowe w prasie i w internecie. Po raz pierwszy wykorzystaliśmy nowy format reklamowy, jaki pojawił się wówczas w Gazecie Wyborczej - Memo Stick - czyli małą kwadratową naklejkę, przypominającą karteczkę Post-it, naklejoną na 1. okładce Gazety.
Promocja Bez Gwiazdek trwała 1 tydzień - od 11 czerwca do 17 czerwca 2007 roku. W poniedziałek 11 czerwca ukazała się Gazeta Wyborcza z Memo Stick'iem, który rzeczywiście bardzo dobrze zwrócił uwagę czytelników na naszą promocję i przyciągnął sporo osób na stronę internetową. Sprzedaż biletów w poniedziałek była rekordowa...
Tego samego dnia o promocji można się było również dowiedzieć z okładki bezpłatnego dziennika METRO, gdzie na 1. stronie ukazał się nieduży banner w prawym górnym rogu.
Drugiego dnia promocji, 12 czerwca 2007 r., standardowe już reklamy prasowe - w formatach Junior Page i Half Page - ukazały się w następujących tytułach: Fakt, Gazeta Wyborcza, Dziennik i Metro.
Pod względem kreacji od początku zależało nam na bardzo spójnej komunikacji w prasie i internecie. Nasza agencja Heads Advertising dostała zadanie stworzyć zapadający w pamięć graficzny motyw przewodni promocji, który będzie równie wyrazisty w internetowej animacji, jak i statycznej kreacji prasowej. Wybór padł na znaną chyba wszystkim klasyczną grę komputerową Packman - na bannerach internetowych komiksowy samolot Centralwings, znany już dobrze dzięki wiosennej kampanii, wcielał się więc w rolę Packmana, który z apetytem pożera kolejne promocyjne gwiazdki, by na koniec obwieścić pierwszą Promocję Bez Gwiazdek z biletami za 79 zł. Takie właśnie bannery można było zobaczyć na wszystkich największych polskich portalach: WP, Onet, Interia, o2 oraz na stronach należących do Programu Partnerskiego Centralwings.

Ponieważ spora grupa klientów zainteresowanych kupnem promocyjnych biletów mieszkała poza Polską, to komunikację Promocji Bez Gwiazdek rozszerzyliśmy również na prasę polonijną w Anglii oraz Irlandii. Reklamy prasowe ukazały się w takich pismach jak: Polish Express, Cooltura, Goniec Polski i Nowy Czas w Anglii oraz Polska Gazeta i Polski Herald w Irlandii.
agencja reklamowa: Heads Advertising
dom mediowy: The Media Insight Polska / MindShare
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz