niedziela, 24 maja 2009

Centralwings - kampania wiosenna 2007 na tramwajach i autobusach

Głównym medium wiosennej kampanii reklamowej Centralwings w 2007 r. były media miejskie - tramwaje i autobusy w pięciu miastach, z których realizowane były połączenia lotnicze Centralwings. Kampania na tramwajach i autobusach trwała 2 miesiące: maj i czerwiec, zapewniając odpowiedni zasięg całej wiosennej kampanii, która równolegle prowadzona była w prasie, warszawskim metrze oraz w Internecie.


Projekty brandingu tramwajów i autobusów były spójne z całą koncepcją kampanii wiosennej czyli opierały się na motywie komiksowych samolotów z dymkami, w których komunikowane były destynacje z danego miasta lub inne benefity oferty, np. zniżka dla dzieci.

Kampania została przeprowadzona w pięciu miastach, a reklamy Centralwings pojawiły się ogółem na 15 tramwajach i 20 autobusach przegubowych:
  • Warszawa - 6 autobusów + 4 tramwaje
  • Kraków - 5 autobusów + 3 tramwaje
  • Gdańsk - 3 tramwaje
  • Wrocław - 4 autobusy + 2 tramwaje
  • Katowice (GOP) - 5 autobusów + 3 tramwaje
Dwa tramwaje Centralwings mijają się na wąskiej ulicy zatłoczonych Katowic

Zdecydowaliśmy się wykorzystać możliwość lokalnego profilowania komunikacji, jaką dają media miejskie i w każdym z miast pojawiły się inne hasła reklamowe, często nawiązujące do lokalnej specyfiki. A oto kilka przykładów haseł:

Warszawa: Ze stolicy nad ciepłe morze Centralwings dostać się pomoże!

Kraków: Wawelski smok leciał ze mną do Londynu, Lizbony i Cork!

Katowice: Do Shannon, Edynburga i Dublina od Spodka podróż się zaczyna!



Wrocław: Z Wrocławia się zaczyna tania podróż do Londynu, Rzymu, Cork i Dublina!



Gdańsk: Latam dla Państwa do Rzymu z Gdańska!


Było też jedno wspólne hasło, które pojawiało się przynajmniej na jednym tramwaju w każdym z miast objętych kampanią: Niektórzy mówią, że jestem TANI! ... Ale taki już jestem! Hasło to miało wzmacniać pozycjonowanie cenowe Centralwings, jako najtańszej oferty przelotów w każdym z miast.


Tramwaje Centralwings na ulicach GOP
Na autobusach miejskich konsekwentnie we wszystkich miastach pojawiała się komunikacja związana ze zniżką 20% dla dzieci i młodzieży, która była jednym z głównych wyróżników oferty Centralwings.


Hasło wypowiadane przez samolot Centralwings w dymku na autobusach brzmiało: U mnie dzieci mogą liczyć na duuużą zniżkę!


Oczywiście na każdym autobusie w zależności od miasta pojawiały się inne destynacje, które były dostępne w ofercie Centralwings z danego lotniska regionalnego.


Tradycyjnie duży nacisk w naszej komunikacji kładliśmy na odpowiednią ekspozycją adresu strony internetowej centralwings.com - bo był to podstawowy i najtańszy kanał sprzedaży biletów.

  • agencja reklamowa: Heads Advertising
  • dom mediowy: The Media Insight / MindShare

1 komentarz:

Janek Nosek pisze...

Fajne te reklamy!!!

 
Twoja wyszukiwarka